ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Economics & Management Series

Impact of learning styles on learning-skill development in higher education

https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/427
https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/427
d72cac90-af1a-48ba-bb29-ec041e1638b2
名前 / ファイル ライセンス アクション
EMS_2010_09.pdf EMS_2010_09 (232.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-07-01
タイトル
タイトル Impact of learning styles on learning-skill development in higher education
タイトル
タイトル Impact of learning styles on learning-skill development in higher education
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learning styles
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning-skill development
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kolb's learning theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 higher education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning styles
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning-skill development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kolb's learning theory
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 higher education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 山崎, 佳孝

× 山崎, 佳孝

WEKO 570

山崎, 佳孝

ja-Kana ヤマザキ, ヨシタカ

Search repository
Yamazaki, Yoshitaka

× Yamazaki, Yoshitaka

WEKO 180

en Yamazaki, Yoshitaka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this study was to examine how learning styles impact the development of 12 learning skills in higher education by using Kolb's learning theory. The results revealed that two learning abilities in the dialectical dimension of concrete experience and abstract conceptualization significantly affected development in three interpersonal and three\nanalytical skills. However, two learning abilities in the other dialectical dimension of reflective observation and active experimentation had a marginal influence on related skill development. Further, more balanced learning styles of the freshmen sample hindered the development of three analytical skills and one perceptual skill. In conclusion, university students should learn by specializing in learning abilities to develop their concomitant learning skills except for three perceptual skills. Additionally, students should avoid learning by balancing two dialectical learning abilities, especially concrete experience and abstract conceptualization in order to develop analytical skills in higher education.
書誌情報 en : Economics & Management Series

発行日 2010-07-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-23 12:30:58.018639
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3