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  1. Economics & Management Series

Business Strategy and Overcoming Lack of Market Institutions upon Entering Emerging Markets: Case Study of Heiwado's Entry into China

https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/470
https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/470
a200d7c6-06c9-479a-bff9-a7ce6e38db33
名前 / ファイル ライセンス アクション
EMS_2012_07.pdf EMS_2012_07 (504.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-08-01
タイトル
タイトル Business Strategy and Overcoming Lack of Market Institutions upon Entering Emerging Markets: Case Study of Heiwado's Entry into China
タイトル
タイトル Business Strategy and Overcoming Lack of Market Institutions upon Entering Emerging Markets: Case Study of Heiwado's Entry into China
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 business strategy
キーワード
主題Scheme Other
主題 business model
キーワード
主題Scheme Other
主題 institutional voids
キーワード
主題Scheme Other
主題 responses
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 business strategy
キーワード
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主題 business model
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 institutional voids
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 responses
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 川端, 勇樹

× 川端, 勇樹

WEKO 666

川端, 勇樹

ja-Kana カワバタ, ユウキ

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西尾, 久美子

× 西尾, 久美子

WEKO 664

西尾, 久美子

ja-Kana ニシオ, クミコ

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Kawabata, Yuki

× Kawabata, Yuki

WEKO 362

en Kawabata, Yuki

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Nisio, Kumiko

× Nisio, Kumiko

WEKO 360

en Nisio, Kumiko

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to examine how businesses confront lack of market institutions when entering an emerging market and building and implementing a business model to realize a corporate business strategy, in addition to how those businesses respond to the lack and establish competitive superiority. The case study used in our research was Heiwado Co., Ltd., a retailer that has established stores mainly in Shiga prefecture and that started business in China's Hunan Province in 1990. This case study allowed us to confirm that lack of market institutions impart a significant impact on the success or failure of a company's entrance into an emerging market, and also that adroitly handling these restrictions allows a company to build and implement a business model with competitive superiority.
書誌情報 en : Economics & Management Series

発行日 2012-08-01
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Ver.1 2023-06-23 12:30:01.627779
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