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  1. Economics & Management Series

Job satisfaction and confidence of Asian managers in Japanese MNCs

https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/485
https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/485
de37d74f-62b5-4581-98e6-5559b565bc71
名前 / ファイル ライセンス アクション
EMS_2012_22.pdf EMS_2012_22 (386.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-12-01
タイトル
タイトル Job satisfaction and confidence of Asian managers in Japanese MNCs
タイトル
タイトル Job satisfaction and confidence of Asian managers in Japanese MNCs
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Job satisfaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 confidence
キーワード
主題Scheme Other
主題 dispositional approaches
キーワード
主題Scheme Other
主題 Asian managers
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese multinationals
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Job satisfaction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 confidence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 dispositional approaches
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Asian managers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese multinationals
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 山崎, 佳孝

× 山崎, 佳孝

WEKO 570

山崎, 佳孝

ja-Kana ヤマザキ, ヨシタカ

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Yamazaki, Yoshitaka

× Yamazaki, Yoshitaka

WEKO 180

en Yamazaki, Yoshitaka

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study aims to examine how job satisfaction rests on confidence in Asia. A total of 914 employees who participated in this study consisted of Japanese, Chinese, Hong Kong’s, Malaysian, and Thai managers who work as parent or host country nationals for a Japanese multinational corporation expanding Asian markets. This study initially confirmed that a level of each key variable: job satisfaction and confidence, significantly differed in those countries. As the entire managerial group, by controlling age, gender, tenure, past work experience, and management positions, results of regression analysis showed that confidence powerfully increased job satisfaction. Further, with regard to five different area groups, results also illustrated the strong effect of confidence on job satisfaction in each country. Consequently, the study results have led to a conclusion that this relational aspect between the two psychological variables tends to be universalistic rather than a culturally contextual specific phenomenon. Theoretical and practical implications will be discussed.
書誌情報 en : Economics & Management Series

発行日 2012-12-01
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Ver.1 2023-06-23 12:29:22.914251
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