ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Economics & Management Series

Has Information Technology Competence Ever Increased? Evidences from the Annual User Satisfaction Survey of Information Technology Services

https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/523
https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/523
e9b7abe9-ad63-4fb6-9754-88eb99ec6aa2
名前 / ファイル ライセンス アクション
EMS_2015_03.pdf EMS_2015_03 (891.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-07-01
タイトル
タイトル Has Information Technology Competence Ever Increased? Evidences from the Annual User Satisfaction Survey of Information Technology Services
タイトル
タイトル Has Information Technology Competence Ever Increased? Evidences from the Annual User Satisfaction Survey of Information Technology Services
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 information technology competency
キーワード
主題Scheme Other
主題 computer ownership
キーワード
主題Scheme Other
主題 user satisfaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 information technology usage
キーワード
主題Scheme Other
主題 unawareness of information technology
キーワード
主題Scheme Other
主題 end-user computing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 information technology competency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 computer ownership
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 user satisfaction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 information technology usage
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 unawareness of information technology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 end-user computing
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Park, Hun Myoung

× Park, Hun Myoung

WEKO 657

Park, Hun Myoung

Search repository
Park, Hun Myoung

× Park, Hun Myoung

WEKO 355

en Park, Hun Myoung

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study challenges a common myth on information technology competence and examins whether information technology competence has increased as the technology develops. An analytic framework considers if an inforation technology service is technologically sophisticated and if it is developed for general purpose for allusers. The annual user satisfaction survey data from 1998 through 2014 are analyzed to present historical patterns of use of information technology services, satisfaction, and unawareness. A surprising finding is that informaiton technology competence has been stable and rarely increased or decreased rapidly. The usage rate of information technology service, satisfaction, and unawreness are also relatively stable and consistent as a whole. Finally, usage and satisfaction of information technology services are not always positively related. This research suggests that the prevailing thought on information technolgoy competence is questionable and even misleading and calls for further research on this conclusion.
書誌情報 en : Economics & Management Series

発行日 2015-07-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-23 12:27:37.075095
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3