ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Economics & Management Series

How Does School Choice Improve Student Achievement? Estimating School-level Competitive Effects and Student-level Peer Effects

https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/535
https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/535
0f6506ec-42c2-4803-bf89-b349ecefc774
名前 / ファイル ライセンス アクション
EMS_2016_09.pdf EMS_2016_09 (502.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-01
タイトル
タイトル How Does School Choice Improve Student Achievement? Estimating School-level Competitive Effects and Student-level Peer Effects
タイトル
タイトル How Does School Choice Improve Student Achievement? Estimating School-level Competitive Effects and Student-level Peer Effects
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 School choice
キーワード
主題Scheme Other
主題 Charter school
キーワード
主題Scheme Other
主題 Competitive effects
キーワード
主題Scheme Other
主題 Peer effects
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 School choice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Charter school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Competitive effects
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Peer effects
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 陣内, 悠介

× 陣内, 悠介

WEKO 726

陣内, 悠介

ja-Kana ジンナイ, ユウスケ

Search repository
Jinnai, Yusuke

× Jinnai, Yusuke

WEKO 727

en Jinnai, Yusuke

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Although school choice programs have played a key role in public education reform in the United States for years, the impact of competition between schools on student achievement remains unclear. This study examines the effects of introducing charter schools on students at neighboring traditional public schools. Unlike prior work, which estimates the effects of charter schools as a whole, I present that such impact consists of school-level competitive effects and student-level peer effects. By using rich panel data and controlling for unobserved peer characteristics, this study demonstrates that three-quarters of the positive charter impact are driven by the former while one-quarter results from the latter. I also show that peer effects play a larger role in math than in reading.
書誌情報 en : Economics & Management Series

発行日 2016-06-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-23 12:27:00.642692
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3