WEKO3
アイテム
語彙教育における連語指導の意義について
https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/826
https://iuj.repo.nii.ac.jp/records/826aa57f564-f7c0-4707-99b0-347d768c6c87
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
2011_3_iuj2_20 (1.4 MB)
|
|
Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1993-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 語彙教育における連語指導の意義について | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | On the Significance of Collocations in Vocabulary and Language Teaching | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
著者 |
秋元, 美晴
× 秋元, 美晴× Akimoto, Miharu |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this paper is to emphasize the importance of collocation, and at the same time to give new recognition of the teaching of vocabulary. Considering the burden upon learners to learn vocabulary, I believe that learning words in collocation ( for example, eikyo o ataeru, kaoi ocha, kanousei ga takai, and gussuri neru) is most effective and time-saving. I shall propose to eatablish paradigmatic sets which will contribute to the systematic method of teaching words in collocations. | |||||
書誌情報 |
en : Proceedings of the conference on second language research in Japan 発行日 1993-03-01 |